Chrupiące wegetariańskie spring rollsy
Składniki (4 porcje)
  • posiekany czosnek 50 g
  • poszatkowana szalotka 50 g
  • marchewka pokrojona w cienkie paseczki (julienne) 90 g
  • por pokrojony w cienkie paseczki (julienne) 110 g
  • kapusta pak choi pokrojona w cienkie paseczki (julienne) 250 g
  • suszone grzyby shiitake, namoczone do miękkości i pokrojone w plastry 20 g
  • inne azjatyckie grzyby, namoczone do miękkości i pokrojone w plastry 20 g
  • 4 łyżki sosu ostrygowego
  • 12 arkuszy ciasta na spring rollsy
  • żółtko jajka
  • sól
  • pieprz biały
  • olej sezamowy
  • olej roślinny
Krok 1
Na dużej patelni rozgrzej olej roślinny. Podsmaż czosnek oraz szalotkę na średnim ogniu. Później dodaj pora, marchewkę oraz chińską kapustę. Dobrze wymieszaj i gotuj przez 2-3 minuty aż zmiękną.
Krok 2
Dodaj pokrojone grzyby, wymieszaj i smaż przez kolejne 2-3 minuty.
Krok 3
Dodaj sos z ostryg i dopraw do smaku solą, białym pieprzem oraz olejem sezamowym. Zdejmij z ognia i zostaw do ostygnięcia.
Krok 4
Połóż arkusz ciasta na spring rollsy na czystej powierzchni jednym rogiem skierowanym w Twoją stronę. Na środku umieść wystudzone nadzienie.
Krok 5
Zacznij od złożenia dwóch boków ciasta. Potem złóż część, która znajduje się najbliżej Ciebie.
Krok 6
Po złożeniu wszystkich boków i zakryciu nadzienia, zacznij zwijać ciasto od siebie.
Krok 7
Sklej spring roll, smarując boki ciasta, roztrzepanym żółtkiem.
Krok 8
Powtarzaj czynność aż otrzymasz wszystkie spring rollsy.
Krok 9
Smaż spring rollsy na głębokim tłuszczu aż staną się złoto-brązowe. Podawaj gorące z ulubionym sosem!
Smacznego!